EXTRAMÖTE - RENT VATTEN I KENYA

onsdag 26 april 2023 14:00-16:00, Ljungskile Folkhögskola, Valdemar Svenssons v. 11, 45980 Ljungskile, Sverige
Talare:

Daniel Muruka, Kenya

Organisatörer:
  • Bengt Frisk
  • Ulla Bernhage
  • Annika Gustafson
  • Jan Ekström

En av källorna med rent vatten i Kenya som finansierats av Rotary.

Daniel Muruka

Den 26 april kommer Daniel Muruka till Ljungskile. Daniel är utbildad sjuksköterska från Kenya samt har utbildning i projekthantering. Han är chef för den kenyanska ideella organisationen Community Nursing Services och leder sedan 7 år tillbaka all Rotary Doctors Swedens arbetet i Kenya.. Han och hans kollega Jacinta Karimi ansvarar ju alltså för det praktiska genomförandet att konstruera de skyddade källor som finansieras av vårt gemensamma program ”Rent vatten i Kenya”.

Ett gemensamt möte med de 6 deltagande Rotaryklubbarna i vattenprogrammet med deltagande av Daniel Muruka kommer att hållas på Ljungskile Folkhögskola den 26 april mellan kl. 14.00- 16.00.

Daniel Muruka kommer att hålla en PP presentation om Rotary Doctors och dess arbete i Kenya på engelska. Bengt Frisk kommer också att redovisa vårt gemensamma vattenprogram då på svenska. Frågestund kommer att hållas. Under mötet utspisas vi med en förstärkt fika för 115 Sek. Även andra personer i vårt närområde kommer att inbjudas.

Registrering

Tidsfristen för registrering har passerat