Presidentskifte i Ljungskile Rotaryklubb

måndag 27 juni 2022

Christer Dahlqvist

Presidentskiftet skedde hemma hos Ulla och hennes man Rolf i Dramsvik.

Sten-Åke Lyngstam heter klubbens nye president.

Han efterträder Ulla Bernhage och Annika Gustafson som delat presidentskapet under det gångna rotaryåret.

Klubben deltager i flera projekt som syftar till att våra  medmänniskorna skall få det bättre.

1. Lokalt Fjordtorskprojektet.
  2. Språkcafe
  3. Internationellt Rent vattenprojekt i Kenya, internationellt ungdomsutbyte.

Dessa och nya spännande projekt kommer klubben att arbeta intensivt med under kommande Rotaryår 22/23 säger Sten-Åke Lyngstam.

Klubbens hemvist är Ljungskiles Folkhögskola där många intressanta föredrag kommer att hållas under kommande år.

Ulla Bernhage avgående och Sten-Åke Lyngstam tillträdande president för 2022 - 2023

WHAT A WONDERFUL WORLD

Brister man ut av hela sitt hjärta när man kommer till Dramsvik

och besöker Ulla & Rolf.

På Göteborgska: - Sicket hus och Sicken utsikt !!!

Vi var 29 stycken som kom dit i måndags för att hedra presidentskiftet.

Ulla Bernhage överlämnade nyckel och president kedja till Sten-Åke Lyngstam.

Det var ett högtidligt ögonblick och det applåderades både högt och länge.

Annika som varit president hösten 2021 fick även del i hyllningarna.

Ulla med sin godhet och generositet bjöd alla på en förträfflig måltid även  inkluderande fördrink och kaffe med choklad tårta.

Det beslöts att vi i vanlig ordning betalade som vid vanliga möten men nu gick pengarna till klubbkassan som var i behov av påfyllning.

Jättetack till Ulla och Rolf!

Bland gästerna fanns årets Rotary stipendiat Filippa ledsagad av sina danska föräldrar.

Hon reser snart till Taiwan på ett år för att studera och lära kulturen och språket där.

Hon är redan kunnig i Japanska så hon trodde att detta skall underlätta Hon önskades stor lycka i sitt förestående äventyr.

Stämningen blev hög och Sten-Åke tog fram gitarren och vi sjöng Inbjudan till Bohuslän.

Det fortsatte med att Filippas fader med sin stålstarka basröst sjöng på danska ”han skulle gå ud efter öl".

Vi ses igen den 22 augusti för kickoff av 2022 - 2023!

Han skulle gå ut efter öl