Nye guvernörens besök 5/9

måndag 5 september 2022

Jan Ekström/LR

Thomas L Olsson växte upp i Växjö med en familj som också var engagerad i Rotary. Thomas fru är medlem och sonen William, som var utbytesstudent i USA, har också mycket goda erfarenheter av Rotary.

Med examina från både Chalmers och Handels fick Thomas möjlighet att arbeta på många bra företag både i Sverige och utomlands och har bott i Korea, Singapore och Indien. Thomas är nu pensionär men fortsätter med styrelseuppdrag och uppdrag i olika ideella föreningar.

Vår Nye Distriktsguvernör DG Thomas L. Olsson och Assisterande guvernör AG Per Frykner gästade oss den 5.e september. Thomas ser inte som sin största uppgift att skapa projekt eller driva nya idéer – snarare att förstärka det som redan är bra i Rotary och bygga vidare på detta. Thomas mantra var samverkan och samarbete med andra klubbar och organisationer. Resultaten av dessa samarbeten var inte bara ett framgångsrikt drivande av projekten utan även det stora sociala utbytet.

De gav oss många komplimanger eftersom Ljungskile Rotaryklubb var en förebild med sina långa, lovvärda projekt i samarbete med en eller flera klubbar i närområdet.

Thomas uttryckte sin beundran för klubbens engagemang i det internationella Ungdomsutbytet, vårt Vattenprojekt i västra Kenya med snart 85 brunnar, som servar närmare 300 000 invånare i byarna med friskt, rent vatten samt vårt senaste långa projekt, Torskprojektet i Byfjorden.

Thomas L Olsson - Distrikt 2360:s nye guvernör