Guvenörsbesök

måndag 19 augusti 2019

Lars Romander

Den 19 augusti gästades klubben av distriktsguvernören Jerry Brattåsen och Assisterande guvernör Per Frykner.

På det inledande mötet med styrelsen berättade styrelsen om läget i klubben, våra internationella och lokala projekt samt medlemsutvecklingen på kort och lång sikt. Speciellt gratulerade han klubben för våra insatser i Kenya vattenprojektet, läkar- och tandläkarinsatser, inklusive ny klinik, i Kenya,  ungdomslägren våra lokala projekt som språkkaffet samt en bra och alltid uppdaterad hemsida. I strävan att öka medlemsantalet kvinnor välkomnade Guvernören gärna medlemmarnas respektive, vilket direkt skulle ge en jämnare fördelning mellan mellan män och kvinnor i klubbarna.
Vår glade guvernör, Jerry Brattåsen, omgiven av President, Thomas Kofoed, och Assisterande Per Frykner.

Beträffande lokala aktiviteter, där vi samverkar med andra klubbar och organisationer kan följande sida vara spännande att besöka! Den kommande konserten för mänskliga rättigheter i Uddevalla FREDAG 25 OKTOBER KL 18.00      www.uddevallarotary.se

Herrarnas något stränga miner (aktivt lyssnande?) speglar inte alls
den gemytliga och trevliga stämning som karakteriserade hela kvällen.
Jerry hade som personligt mål för året att göra Rotary till en stark del av samhället och exponera Rotarys aktiviteter till nya grupperingar där intressanta inspirerande medlemmar säkert finns. Ett exempel på denna strävan är att man efter några år på Bokmässan i stället kommer att deltaga med ett par spännande projekt på Båtmässan i februari 2020.